FAQ


Organisatie en doel

Het doel van het SpaceRockIT festival is het organiseren van een uniek festival waarbij muziek en IT samenkomen. Het doel is om op een creatieve manier kennis te vergaren op IT-gebied, plezier te maken en te genieten van live muziek. Het festival vindt plaats op een echt openlucht festival terrein in de stijl van Lowlands, Zwarte Cross, Down the Rabbit Hole en de Parade. En in dezelfde sfeer gaan we, naast muziek, genieten van presentaties en workshops, waarbij ‘kennen en kunnen’ de primaire doelen zijn. Dus geen saaie presentaties, maar interactieve sessies, waarbij de spreker het publiek uitdaagt. Naast het kennis vergaren wordt er ook muziek gemaakt. Een mix van optredens in verschillende genres zoals rock, house, tributes en Hollandse hits zorgen ervoor dat er voor ieder wat wils is. En dat doen we uiteraard niet te gelijker tijd. De bedoeling is dat we 11:00 uur starten met de kennis sessies. We starten met een centrale meeting om daarna de parallelle sessies te starten op verschillende locaties op het festival terrein. Dit alles ondersteund met een echte festival faciliteiten en kleine ondersteunende acts. Om 18:00 sluiten het kennis gedeelte af en gaan de versterkers op 10. Dan wordt op de verschillende live podia gerockt en kunnen deelnemers ontspannen genieten van live muziek na een dag kennis vergaren. Het festival wordt rond 0.30 afgesloten.

No, the festival is not exclusively for Dutch-speaking visitors. The festival welcomes people from various linguistic backgrounds and aims to be inclusive and diverse. While Dutch may be the primary language used for communication and organization, many festivals around the world cater to an international audience by providing multilingual information, translations, and interpreters. It’s likely that the festival will have provisions in place to accommodate non-Dutch speakers, such as English-speaking staff, signage, and potentially even language support for other commonly spoken languages.

Het idee voor het festival is ontstaan bij Francis Welbie. Hij vond dat de huidige conferenties een beetje te standaard waren. Daarbij vindt hij de sfeer van festivals heel leuk en daarom heeft hij deze gecombineerd. Om een goede basis te creëren wordt de organisatie (financieel) ondersteund door Si.Ledi BV (Screw It Lets Do It, Branson). Deze BV vind je ook o.a. terug op de facturen. 

🙂  We maken bij SpaceRockIT gebruik van de laatste trends op IT gebied. Zo maken wij ook gebruik van de diensten van openai.com. Via de image dienst DALL-E hebben we een logo gemaakt gebruikmakend van een aantal keywords. En toen kwam o.a. deze eruit. De text in het logo is enigzins te herleiden naar of festival, maar heeft geen directe betekenis.

We zijn nog druk doende om alle sprekers en sessies goed in te plannen. We gaan nu uit dat er naast de centrale sessies, 9 parallelle sessies zijn om alle sprekers en deelnemers te ondersteunen. Zodra we een goed overzicht hebben, dan gaan we deze publiceren op deze website en via de socials. Een globaal overzicht van dag vind je op de home-page.

Deze vraag is vrij eenvoudig te beantwoorden. De organisator woont in deze plaats tussen Arnhem en Nijmegen. 🙂

Je kan de organisatie benaderen via de volgende emailadressen:

Algemeen: info@spacerockitfestival.nl

Contact voor sprekers: Sprekers@spacerockitfestival.nl

Contact over tickets en betalingen: Tickets@spacerockitfestival.nl of CM.com rechstreeks

 

 

We hebben een mooie huisregels opgesteld waar de organisatie, deelnemers, toeleveranciers zich aan moeten houden. Deze vind je hier…

Ook zo enthousiast over dit experiment en je wil graag helpen? Dat kan op verschillende manieren:


Tickets

Ticket verkoop start via deze site in januari 2024. Er komt dan een knop “Get Tickets”. Via deze knop kom je op de bestelpagina. Deze is ondersteund door CM.com. Als je tickets besteld krijg je de tickets en de factuur via CM.com

Voor beiden geldt dat je toegang krijgt tot het SpaceRocKIT festival terrein met alle workshops, muziek, free food, free drinks (no alcohol en tot 18:00), spellen en plezier. Het het verschil tussen beide tickets is dat het Jedi ticket recht geeft op een overnachting incl. transfer van/naar het festival.

Ja, maar dat is niet het primaire doel. De ticket prijs is om de kosten te dekken. Mocht er wat overblijven (weten we nog niet omdat het een eerste keer is), dan wordt dat gebruikt om artiesten en kunstenaars in Nederland te ondersteunen. Daarnaast zal geld gebruikt worden om dit unieke festival in stand te houden en continu te verbeteren.

SpaceRockIT wordt ondersteund door Si.Ledi BV. Daarom zie je deze naam op de factuur. Zij hebben ook het contract met CM.com

CM.com is een internationale organisatie die in Nederland haar oorsprong vindt. Zij ondersteunen diverse festiviteiten, feesten, en bedrijven met hun multifunctionele platform. Tevens zijn zij hoofdsponsor van de Dutch Grand Prix F1. 

Contact over tickets en betalingen kan je stellen via  Tickets@spacerockitfestival.nl of CM.com rechstreeks.

Jazeker, dit festival wordt als conferentie gezien door de belastingdienst. Daarom zit er 21% BTW op de tickets. Dit kan je ook terugvinden op de factuur.

Dat is vervelend! Stuur even een mailtje naar tickets@spacerockitfestival.nl. Dan nemen we contact met je op. We zijn zeer coulant in restitutie. 🙂


Locatie

Dit jaar vindt festival plaats op Badweg 6 in Huissen.

Parkeren kan op diverse parkeerplaatsen in de buurt. deze worden met borden aangegeven. Daarnaast staan er Parkeerwachters bij de terreinen om alles in goede banen te leiden.

Vanaf de stations in Arnhem en Nijmegen gaan er bussen naar Huissen. Dit is bus 300 (20 minuten) voor zowel Arnhem Centraal als Nijmegen Centraal. Eindhalte voor het festival is Langekerkstraat, Huissen.

Vanaf de halte is het 10 minuten lopen naar het festival terrein.

Kijk op 9292.nl voor de juiste tijden.

Jazeker! in de buurt zijn diverse locaties (hotels, campings) waar je kan overnachten. Zie ook de info bij de locatie. 

Bij het Jedi ticket is een overnachting inbegrepen.


Mijn antwoord staat hier niet bij...

O jee, dat kan. We proberen de FAQ uit te breiden en bij te houden. Dat lukt zeker met de extra vragen die jij hebt. Stuur deze naar info@specerockitfestival.nl en dan kunnen we deze rechtstreeks beantwoorden. En is deze ook van algemeen belang, dan zetten we ‘m erbij in deze FAQ. 🙂